Sample Sentoni Left patras
Sample Sentoni Right patras

4 συνδυασμοί τροφών για καλύτερη απορρόφηση βιταμινών από την δρ Μαρία Ψωμά

Κύριο 4 συνδυασμοί τροφών για καλύτερη απορρόφηση βιταμινών από την δρ Μαρία Ψωμά

Η ιατρός βιοπαθολόγος δρ Μαρία Ψωμά θα γίνει ο απόλυτος σύμβουλός σου για υγιεινή ελληνική διατροφή. Στο βιβλίο της «Τρώω ελληνικά και αδυνατίζω» εξηγεί τους καλύτερους συνδυασμούς τροφών.

Ο καλύτερος συνδυασμός τροφίμων για περισσότερες βιταμίνες

«Πραγματικά, όσο μεγαλώνει η εμπειρία μου, όλο και περισσότερο επιβεβαιώνομαι όσον αφορά τα αποτελέσματα μιας σωστής διατροφής, τόσο για το μεταβολισμό όσο και για την ευεξία.

Το ιδανικό είναι να ακολουθούμε μια διατροφή που περιλαμβάνει φυσικές, ανεπεξέργαστες τροφές και 5-8 μερίδες φρούτων και λαχανικών. Έτσι, θα πετύχουμε τη μέγιστη πρόσληψη βιταμινών, μετάλλων και ιχνοστοιχείων που όχι μόνο θα θωρακίσουν το ανοσοποιητικό μας
σύστημα, αλλά θα βοηθήσουν και στην απώλεια βάρους. Παράλληλα, θα καταφέρουμε
να έχουμε ένα λαμπερό δέρμα και αυξημένη ενέργεια.

Ειδικά αυτή την εποχή, με τις πολλές υποχρεώσεις και την οικονομική κρίση, θα πρέπει να πετύχουμε τον ιδανικό συνδυασμό τροφίμων. Η κάθε βιταμίνη μόνη της δεν είναι τόσο ωφέλιμη, όσο κι αν συνδυαστεί με κάποιες άλλες. Έτσι, πετυχαίνουμε μέγιστη βιοδιαθεσιμότητα από τον οργανισμό.

Θα αναφέρω μερικούς συνδυασμούς:

1/ Βιταμίνη C και σίδηρος

Ο σίδηρος είναι ζωικής προέλευσης (θαλασσινά, κρέας, αβγό) και φυτικής (φακές). Όμως, ο σίδηρος φυτικής προέλευσης δεν είναι τόσο βιοδιαθέσιμος από τον οργανισμό. Καλό θα
ήταν, όποια μορφή σιδήρου κι αν καταναλώνεις (φυτική ή ζωική), να τη συνδυάζεις
με βιταμίνη C για μέγιστη απορρόφηση. Κάποιοι ιδανικοί συνδυασμοί είναι:
▶ Φράουλες ή μούρα (βιταμίνη C) μέσα στη βρόμη (σίδηρος).
▶ Σάλτσα με λεμόνι (βιταμίνη C) στη σαλάτα με σπανάκι (σίδηρος).
 Κρέας (σίδηρος) με μπρόκολο και ακτινίδια (βιταμίνη C).

2/ Λιποδιαλυτές βιταμίνες (A, D, E, K) και λίπος

Οι λιποδιαλυτές βιταμίνες δεν μπορούν να απορροφηθούν χωρίς την παρουσία λίπους.
Καλές πηγές λίπους είναι το ελαιόλαδο, το αβοκάντο, το ηλιέλαιο, τα καρύδια, οι
ξηροί καρποί και οι σπόροι. Η κατανάλωση αυτών των τροφών βοηθά τον οργανισμό να αφομοιώσει τις συγκεκριμένες βιταμίνες. Ένταξε αυτούς τους συνδυασμούς στο διαιτολόγιό σου:

▶ Αβοκάντο (λίπος) μέσα σε σαλάτα μαρούλι (βιταμίνη Κ).
▶ Γλυκοπατάτες (καροτενοειδή/βιταμίνη Α) ψητές με ελαιόλαδο (λίπος).
▶ Οπωσδήποτε 1 κ.σ. ελαιόλαδο στη σαλάτα σου.

3/ Μαύρο πιπέρι και κουρκουμάς

Το μαύρο πιπέρι αυξάνει την απορρόφηση και τη δραστικότητα της κουρκουμίνης. Ο κουρκουμάς αποτελεί αντιφλεγμονώδες μπαχαρικό. Έρευνες έχουν δείξει πως η κατανάλωση κουρκουμά βοηθά στην αντιμετώπιση νοσημάτων με φλεγμονές, όπως η αρθρίτιδα, τα καρδιαγγειακά νοσήματα και η νόσος του Alzheimer. Για να αυξήσεις τα οφέλη, κάνε τους παρακάτω συνδυασμούς:
▶ Πατάτες ψητές με ελαιόλαδο και μπαχαρικά.
▶ Ψητό ψάρι με κουρκουμά, μαύρο πιπέρι και πιπέρι καγιέν.

4/ Σουλφοραφάνη και σελήνιο

Οι σουλφοραφάνες περιέχουν θείο και, όταν συνδυάζονται με σελήνιο, δημιουργούν ισχυρή αντιοξειδωτική ένωση. Σελήνιο περιέχουν τα βραζιλιάνικα καρύδια, το κοτόπουλο, το αβγό και τα μανιτάρια. Όταν αυτά τα τρόφιμα συνδυάζονται σωστά, αυξάνεται η αντιοξειδωτική
ικανότητά τους. Συνδύασε ψητό κοτόπουλο (σελήνιο) με λαχανάκια Βρυξελλών (σουλφοραφάνη) και θωράκισε τον οργανισμό σου από την οξείδωση.

  • Για να καταλάβεις, όταν μιλάμε για οξείδωση, εννοούμε τη «σκουριά του οργανισμού».
  • Πρόκειται για κάτι αντίστοιχο με το μήλο, που μαυρίζει όταν το κόβουμε. Όσο πιο
    σκουριασμένοι είμαστε, τόσο αυξάνεται η πιθανότητα για κακοήθειες, νόσο του
    Alzheimer και καρδιαγγειακά.
  • Επίσης, καταστρέφει το κολλαγόνο, με αποτέλεσμα την εμφάνιση ρυτίδων και κυτταρίτιδας διότι οξειδώνει το λίπος».
SpoudaZO Team

Δημοσιεύουμε άρθρα που σε ενδιαφέρουν! Έχεις άποψη και αιχμηρή πένα; Γίνε αρθρογράφος με μια απλή εγγραφή στο site και δημοσίευσε τα δικά σου άρθρα και ανταποκρίσεις από τη σχολή σου και την πόλη που σπουδάζεις. Αναφέρουμε πάντα τις πηγές μας αλλά αν κρίνεις ότι το περιεχόμενο μας παραβιάζει πνευματικά δικαιώματα, επικοινώνησε μαζί μας. Θα απαντήσουμε το συντομότερο δυνατόν. Το SpoudaZO.gr δεν υιοθετεί και δεν φέρει ευθύνη για το περιεχόμενο των άρθρων και τις απόψεις των συγγραφέων τους

Το ​SpoudaZO.gr δεν φέρει ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου, ​για τα σχόλια που φιλοξενεί μέσω της πλατφόρμας του facebook. Παρακαλούμε να σχολιάζεις με ευγένεια και σεβασμό προς τους συνομιλητές σου. Απόφυγε τις ύβρεις και τους χαρακτηρισμούς. Σε περίπτωση που θεωρείς πως θίγεσαι, ​για οποιονδήποτε λόγο, από κάποιο εξ’ αυτών, ​μπορείς να το αναφέρεις (report) απευθείας στο facebook πατώντας το "x" δεξιά και μετά "αναφορά" καθώς και να επικοινωνήσεις ​μαζί μας, μέσω της φόρμας επικοινωνίας, ώστε να ​προβούμε στις αρμόζουσες ενέργειες.​

15°C

Πάτρα

Συννεφιά

Υγρασία: 80%

Άνεμος: 22.53 km/h

  • 24 Οκτ 2017 17°C 10°C
  • 25 Οκτ 2017 20°C 11°C