Η παρούσα συλλογή εικόνων εμβαθύνει στους οριακούς εκείνους χώρους της πόλης, από τους οποίους ο περιπατητής ασυναίσθητα αποστρέφει το βλέμμα. Διαβάζει το σύγχρονο αθηναϊκό τοπίο ως πεδίο αυξημένης εντροπίας –αυξημένης δηλαδή αυτοκαταστροφής– εντός του οποίου αλλεπάλληλες διαδικασίες κατάρρευσης και ανέγερσης διαδοχικά και παράλληλα λαμβάνουν χώρα. Ο κατακερματισμένος αστικός ιστός, τα αστικά κενά και οι ερειπωμένες τοπολογίες, ωστόσο, δεν διαβάζονται ως μια καταληκτική συνθήκη, αλλά ως ένα δυναμικό και διαρκώς μεταβαλλόμενο πεδίο έρευνας και αναστοχασμού, που εντός του εσωκλείει το ετερογενές, το ρηξικέλευθο, το μη κανονικό. Ο Walter Benjamin στα γραπτά του αναφέρεται ως ρακοσυλλέκτης της ιστορίας και αναζητά όλα εκείνα τα αντικείμενα που αντιστέκονται στην ενσωμάτωσή τους στο αφήγημα της αέναης προόδου. Συλλέγοντας "απορρίμματα της ιστορίας" δημιουργεί διαλεκτικές εικόνες-αστερισμούς, ικανούς να ρηγματώσουν τα στεγανά της σκέψης.
Με τον ίδιο τρόπο τα αρχιτεκτονικά απορρίμματα της πόλης φαίνεται να αποτελούν πρώτη ύλη για τη δημιουργία τέτοιων εικόνων, ενώ οι ρωγμές στο σώμα της λειτουργούν ως διακοπές ικανές να διανοίξουν παράλληλα επίπεδα νοήματος. Έτσι, η παρούσα συλλογή αποτελεί ένα ανοιχτό έργο που επιχειρεί να ξαναδιαβάσει την πόλη μέσω αυτών των απορριφθέντων τοπολογιών, μέσα από το αμάλγαμα της αστικής ύλης, το σύνολο των θραυσμάτων της και τη δυναμική του κενού της.
Υποστήριξη: Πολιτιστική Εταιρεία Επιχειρηματιών Βορείου Ελλάδος στο πλαίσιο του MATAROA project
Στο πλαίσιο της Thessaloniki Photobiennale 2021.
Υποστήριξη από iCagenda