sedoni left all cities
sedoni right all cities

Βιταμίνη C: Τα οφέλη για τον εγκέφαλο

Κύριο Βιταμίνη C: Τα οφέλη για τον εγκέφαλο

Οι ενήλικες που δεν προσλαμβάνουν επαρκή ποσότητα βιταμίνης C από τη διατροφή, μπορούν να αυξήσουν τα επίπεδα ενέργειας και να βελτιώσουν τη ζωτικότητά τους τρώγοντας δύο ακτινίδια την ημέρα επί δύο εβδομάδες.

Έρευνα του Πανεπιστημίου του Otago υπογραμμίζει τα πλεονεκτήματα της πρόσληψης βιταμίνης C μέσω της κατανάλωσης ολόκληρων φρούτων, όπως τα ακτινίδια.

Η επίδραση ήταν μεγαλύτερη σε όσους λάμβαναν βιταμίνη C κυρίως με τη μορφή συμπληρώματος.

Στην έρευνα συμμετείχαν 167 άτομα, ηλικίας 18 έως 35 ετών, τα οποία στην έναρξη της μελέτης είχαν χαμηλά επίπεδα βιταμίνης C. Οι συμμετέχοντες χωρίστηκαν τυχαία σε 3 ομάδες: η μία κατανάλωνε ακτινίδια, η δεύτερη λάμβανε συμπλήρωμα βιταμίνης C (250 mg) και η τρίτη placebo.

Οι συμμετέχοντες έτρωγαν καθημερινά επί τέσσερις εβδομάδες δύο ακτινίδια ή λάμβαναν συμπλήρωμα.

Υποβλήθηκαν σε μέτρηση των επιπέδων βιταμίνης C και απάντησαν σε ερωτηματολόγια για τη διάθεση, την κούραση και την ευεξία τους.

Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι τα επίπεδα βιταμίνης C αυξήθηκαν στα μέλη της ομάδας που έτρωγαν ακτινίδια και σε όσους λάμβαναν χάπι. Όσοι έτρωγαν ακτινίδια όμως, ένιωθαν περισσότερη ζωτικότητα.

Η κατανάλωση ολόκληρων φρούτων έχει πολλά οφέλη για την υγεία. Μειώνει το αίσθημα κόπωσης και βελτιώνει τη διάθεση και την ευεξία σε μεγαλύτερο αριθμό ατόμων από ό,τι συμβαίνει με τα συμπληρώματα.

Οι ερευνητές βρήκαν εξαιρετικά ενδιαφέρον το γεγονός ότι τα οφέλη από την κατανάλωση ακτινιδίων εμφανίστηκαν σε μόλις 2 εβδομάδες.

Η βιταμίνη C αυξάνει την παραγωγή ορμονών και νευροδιαβιβαστών, όπως η αδρεναλίνη, η σεροτονίνη και η ωκυτοκίνη, που ελέγχουν τα επίπεδα του στρες, ρυθμίζουν τη διάθεση και προάγουν την ευεξία.

Αν και είναι γνωστές οι σχέσεις της βιταμίνης C και πολλών σωματικών λειτουργιών, η νέα έρευνα αναδεικνύει τη συμβολή της συγκεκριμένης βιταμίνης στις νοητικές λειτουργίες.

Η κατανάλωση ολόκληρων φρούτων ωφελεί πολλαπλώς την υγεία, καθώς εκτός από βιταμίνη C λαμβάνουμε κια πολλά ακόμη θρεπτικά συστατικά. 

Τα ευρήματα δημοσιεύτηκαν στο επιστημονικό έντυπο Nutrients.

SpoudaZO Team

Δημοσιεύουμε άρθρα που σε ενδιαφέρουν! Έχεις άποψη και αιχμηρή πένα; Γίνε αρθρογράφος με μια απλή εγγραφή στο site και δημοσίευσε τα δικά σου άρθρα και ανταποκρίσεις από τη σχολή σου και την πόλη που σπουδάζεις. Αναφέρουμε πάντα τις πηγές μας αλλά αν κρίνεις ότι το περιεχόμενο μας παραβιάζει πνευματικά δικαιώματα, επικοινώνησε μαζί μας. Θα απαντήσουμε το συντομότερο δυνατόν. Το SpoudaZO.gr δεν υιοθετεί και δεν φέρει ευθύνη για το περιεχόμενο των άρθρων και τις απόψεις των συγγραφέων τους

Το ​SpoudaZO.gr δεν φέρει ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου, ​για τα σχόλια που φιλοξενεί μέσω της πλατφόρμας του facebook. Παρακαλούμε να σχολιάζεις με ευγένεια και σεβασμό προς τους συνομιλητές σου. Απόφυγε τις ύβρεις και τους χαρακτηρισμούς. Σε περίπτωση που θεωρείς πως θίγεσαι, ​για οποιονδήποτε λόγο, από κάποιο εξ’ αυτών, ​μπορείς να το αναφέρεις (report) απευθείας στο facebook πατώντας το "x" δεξιά και μετά "αναφορά" καθώς και να επικοινωνήσεις ​μαζί μας, μέσω της φόρμας επικοινωνίας, ώστε να ​προβούμε στις αρμόζουσες ενέργειες.​